The Thief

2. března 2014 v 11:07 | ~Enari
... Knock knock... Who's there?... Me. I'lm gonna steal your shit...
!Beware! Spoilers and shit!

Taky tak milujte stealth hry jako já?

The Thief je poslední hrou ze série The Thief, což je (pokud jste doteď žili v herní době kamenné) série her, která přivedla k životu stealth typ gameplaye. Ve zkratce - vyhýbáte se bojům, zůstáváte ve stínech, jste perfektní zloděj s prdelkou z oceli napasovanou do těsných kožených kalhot.


Hrajete jako Garrett, Master Thief.
Vaše chráněnka je kinda kráva, která nemá výčitky, když zkrouhne nějakého toho vojáčka nebo stráž na hlídce stojící jí v cestě.
Máte jí tak trochu rádi, ale ona je bitch a dělá na Vás dlouhý nos. That's it. That's their realitionship na který si ani nestihnete zvyknout než se dostanete do šlamastyky. Hádejte kvůli komu...
Máte za úkol ukrást nějaký šutr, shit happens, BOOM Erin is dead a vy jste na rok v čudu.
Když se vrátíte zpět stane se to co se stává ve všech hrách. Malý podřadí červi, kteří si nedokážu utřít vlastní zadek Vás potřebují na každý titěrný každenní úkol typu ukrást přerostlý diamant.
Pak je tu nějaké to spiknutí a dvě frakce soupeřící proti sobě + vy jste chycení uprostřed + zrada vlastních. Teď už naprosto běžný scénář každí druhé hry.

Zepočněme s výčtem věcí, které se mi na The Thief líbili ok?

Garrett
Garrett je supr hot chlapisko narvané v těsném koženém úboru... protože to je default oblečení pro thiefs&rogues bitches. Get backstabbed.
Seriously look at dat ass!
Všichni už teď ví, že mám menší úchylku na hlas a Garrettův hlas je earcandy... škoda, že toho nenamluví víc.

Stealth
Miluju sneaky sneak. Připlížit se zezadu a stabnout někoho do čtvrtého obratlu nebo podříznout krk. Lahoda.
Plus další výhodou je, že standartí oblečení thief/rogue postav je (tam tam tam taaaaaaaaaam) kožené oblečení. Zákon herního průmyslu. Máte ve hře zloděje nebo jinou pochybnou existenci coexustující s krysami a žijící v kanálu? Narvěte to do kůže! Těsné kůže~
Seriously, I would climb him like a tree...

Úchylky velectěné Enari
Ok. Už se nám tu hromadí ty dobré věci na hře. Problémem je, že nemají nic společného s hrou, ale s mými úchylkami tak proč si je vlastně všechny nevyčíslit, shall we?
Kůže. Garrettovi to prostě sekne. Jsou mu vidět všechny ty správné partie.
Hlas. Nakřáplý hlas vášnivého kůřáka.
Reach&Flexibility. Garrus může někde v koutě tiše závidět.
Sneak&Stealth. Nikdy nevíte, kdy se k Vám zezadu připlíží a ohne přes parapet... wait wut O.o
I have... like... an instant boner poking me in the eye
A to bychom asi měli všechno. Můžeme pokračovat.

Začátek hry
Víte jak Te Thief začíná?
Díváte se z okna. Přemýšlíte. Nostaligie sama... a pak boom. Jsem v pokoji s ožralým chlapem na posteli a vypadá to jak z vygenerovaného gay porna 010.
Vážně jsem věřila, že se s ním Garrette vyspal než se rozhodl ho oloupit o poslední zlatku. Na druhou stranu... kdo říká, že se to nestalo XD
Madam Xiao Xaio
Je naprostý fajer a po Garrettovi je to asi nejoblíbenější postava hry, ikdyž se tam mihla jen na nějaké dvě minutky. Vede nevěstinec, stará se o svá děvčata a všeho všudy je cool madam.
Viktoriánská doba pajcnutá steampunkem
Miluju viktoriánskou dobu se všemi klady i zápory, ale steampunk? Normálně bych proti tomu moc neměla, ale způsob, jakým to bylo provedeno u The Thief mi až moc připomíná Dishonored a to je hra, kterou jsou zrovna moc nemusela. V závěru ale prostředí vypadá nádherně. Temné katakomby a starodávné ruiny mají ten správný klaustrofobní říz.
Hra světla a tmy tu v gameplay hraje nejen velkou roli, ale vypadá báječně... pokud máte mašinu, která to rozchodí. HW nároky nejsou zrovna vysoká, když vezmem v potaz jak skvěle tahle hra vypadá.

Atmosféra
Vyvedená. Všude kam se podíváte je deprese, smrt, násilí. Vaší doménou je noc a stíny. Jste vyvrhelem a nežádoucí osobou, což jen podporuje paranoiu.
Nádherně se pak můžete vžít do Garretta a jít full on zlodějíček. Neříkejte, že jste nikdy nechtěli vykrást pár zazobanců šlohnout nějaký ten předražený šperk nebo rovnou jít vyloupit zlantictví.

Co to slyším? Incest
Yeah. Ani nevím jestli jsem slyšela správně, ale pode všeho se za zavřenými dveřmi odehrála hádka, kterou mohl Garrett zaslechnout. Dva muži prý chtěli předstírat, že jsou bratři, zatímco mezi sebou měli romantický vztah. Prý ani nevadí, když na to někdo příjde - smetánka přece měla incest v oblibě.

Survival horror
V jedné kapitole je nádherná herní sekvence v mental asylum.
Halucinace, duchové, krev a třešnička na závěr - figuríny, fenomén hororových her.

Ty věci
Ty Glumoidní věci. Jsou super. A creepy.

Hideout
Garrettovo útočiště je uvnitř hodin. Věžních hodin.
That's some cool shit man!
Je to vlastně jedna z věcí, která se mi na The Thief děsně líbíla.
Něco na způsob Zvoník Matky Boží, ale mnohem... tajemnější. Víte co tím chci říct. Vlezete tam, vystavíte si svůj poslední lup do připravených vitrín, dostanete pár vzkazů od přátel díky vráně (jop, posílají si vzkazy přes vrány and that's cool) a pak si z té výšky prohlížíte město jako nějakej Badman.

Což... nás přivádí k záporům. Na tuhle hru jsem čekala poěrně dlouho a díky trailerům jsem měla docela vysoká očekávání. Teď jsem jen zklamaná.

Vezměme si třeba poslední položku na seznamu pozitivních věcí - hideout.

Hideout
To místo má supr atmosféru. Doslova slintáte nad tím místem, když se tam poprvé podíváte a... toť vše. Můžete se dívat, ale jen máloco tam můžete ve skutečnosti dělat.
Máte tam pár vitránek do kterých naházíte collectables. Truhlu do které můžete schovat přebytečné harampádí.
Toť vše. Odehrají se tam dvě tři cutscenes a máte útrum.
Změna nebo výzdoba hideoutu? Ani na to nemyslete. Nic takového prostě neexistuje.
Více informací o Garrettovi? Nope. Nic tam nenajdete. Ani zajímavosti. Nic.
Jsou jen tři důvody proč tento hideout existuje:
Úkládání přebytečných věcí
Úkládání collectables
Někam se musíte nasrat, když venku neplníte mise, ne?

Thief s pochybným vkusem
Ok. Chápu. Garrett je Master Thief. To znamená, že budekrást věci. S tím jsem víc jak v pohodě... ale krást pera? Popelníky? Lahvičky na inkoust? Přibory a skleničky na víno? WTH?!? Sice to vypadá jako zlato, ale come ooon... Ti lidé nemají co jíst. Vážně si myslíte, že někdo tak chudý bude schovávat sadu zlatých příborů, když před pěti minutami vyřvávali, že nemají co jíst? A zlaté nůžky, které leží jen tak bez dozoru někde v rohu mísnosti? Hell no. Ty věci nejsou nijak cenné, dostanete za ně tři zlatky a já kurňa nehodlám věřit tomu, že by vůbec měli cenu krást. To znamená, že Garrette je blb, který krade bezcenné šmejdy, futruje si vak a pak vyřvává 'Inventory full'. Well stop stealing worthless shit.

Gameplay
Jsem zloději. Krademe věci...
.
.
.
A co dál?
Když si zvyknete na mechanismy hry, tak jednoduché zůstat z dosahu stráží. To znamená, že počáteční napětí, které přicházelo společně s možností být přistižen padá... To znamená, že prakticky nemáte nepřátele... Není tu tudíž nebezpečí... Víte kam tím mířím? Pokud hra nemá nápětí nebo něco, co by Vás přinutilo pokračovat dál (jako třeba dobrý příběh) tak už není zábavná nýbrž otravná a hráč nemá žádný důvod u ní zůstávat a mlatít se controllolem do hlav jen aby jí do končil.
Jsou tu dveře, které nejdou odemknout, ikdyž Garrett už předvedl, že má Lockpicking skill 100lvl.
Okna, která nejdou otevřít, přestože Garrett má páčidlo, se kterým se mu podařilo vypáčit spoustu jiných oken.
Loot, který nejde ukrást, ikdyž vypadá sakra cenně, jako je tomu například v bordel Madam Xiao Xaio, ale naprosto v pohodě se bude honit po špatně skladovatelném svícnu.
Navíc... sice je tu tuna věcí, které jdou ukrást, ale co dál? Oblékání postavy? Nope.

Closets
Skříně a šatníky jako quicksave? LOL WUT O.o
BTW pokud znáte frázy 'I'm in a closet,' tak asi pochopíte, proč si někteří hráči můžou vyřvat plíce nad takovým save systémem.

UI
Umělá inteligence. Metla každé dobré hry.

Erin
Garrettova protégé.
Je strašlivě otravná a i když to měla v životě těžké, velice těžko se s ní soucítí. Nedělá mi problém její nedostatek sebeovládání ani výčitek nad zmařeným životem... ale ta povaha! Ojojoj!
Nevím, jestli měla být pro Garretta love interest nebo mezi nimi byl jen učitel/žák vztah (potažmo bratr/sestra, jak řekla Erin v dream sekvenci) ale nedokážu si představit na jak tvrdých drogách musel Garret být, že souhlasil s tím být jejím... učitelem.
Pokud by to bylo po mém, Erin by byla ta psyhotická mrcha, která má skvělé hlášky, je zábavná a sarkastická a přitom dokáže pozabíjet polovinu čety pomocí vidličky.
Alas, Erin ve hře je jaká je a to znamená, že annoying bitch and I'm glad she's dead.
Vlastně (insert big fucking LOL) je finálním bossem... pokud můžete nazývat 'boss' cosi, co Vás má na konci strctly stealth krutě zklamat.

Dvě frakce
Zase jsou tu dva znepřátelené tábory. A vy jste uprostřed. A chcete zůstat neutrální. Herní klišé #619

Plot
Solidní příběh, který Vás vtáhne a nepustí... tady není.
Těšila jsem se až bude konec hry a já si budu moci zkontrolovat Tumblr.

Dreams/hallucinations
Erin Vás provází v dream sekvencích a snaží se Vám něco sdělit. Informace, které Vám sem tam předhodí nejsou ani zajímavé ani vstřebatelné. Vlastně ty halucinace byla jedna z nejnudnějších částí hry.

Deep as fuck
Tahle hra se snaží zapůsobit na hráče a předstírá bůhvíjak není hluboká a protkaná emocemi. Tady nastupuje Erin, která promlouvá ke Garrettovi v šifrách. Celé to má přinutit hráče, aby se zamyslel nad tím co se děje, jak se vlastně Erin cítí a být k ní sympatický. V menší míře se to snaží dělat u Garretta a řeknu Vám, že ten kdo to psal musel jet na houbičkách, protože celé ty konverzace byly cheap as hell.
'This City defines you.'
LOL... vypusťte psy.

Multi-paths my ass
Slíbili nám možnost volby. Slíbili několik cest jak se dostat k dánému cíli. Výsledek? Vyberte si - dveře, okno, druhé okno.
Hra předstírá, že není lineární. Je lineární a co se příběhu týče, nemáte žádnou kontrolu nad tím, jak se bude vyvíjet.

Loading screens every five seconds
Yolo bitches~
Wait...
...
...
...

Parkour
Tahle by se měla méně snažit v tom být jako Dishonored a víc jako Assassin's Creed. Yolo Ezio~

Hodnocení: 7/10
Verdict: The Thief není hrdým nástupcem svých starších (teď už legendárních) brášků


 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Adelaine Adelaine | Web | 16. dubna 2014 v 9:53 | Reagovat

Páni, to je... dlouhý článek. :D Nebyla jsem do toho nějak ujetá, ale musím říct, že mě Garrett v tý upnutý kůži taky celkem bral. V obličeji se mi moc nelíbil, ale měl takovej temnej výraz a ten hlas byl taky super. Nebyl to někdo, na koho bych si udělala crush jako na Danteho z DMC anebo Noctise z Fina Fantasy, ale byl to borec. Hrozně žeru chlapy, kteří něco tak dobře umí, jako on. Zabíjení, stealh, kradení, whatever, ať je to cokoliv. :3

2 Benjamin Benjamin | Web | 3. května 2014 v 12:09 | Reagovat

Tato hra mě zaujala, ale můj počítač by to neutáhl, tak jsem to zkoukl jako Let's play na youtube. Velice mě tato hra zaujala a občas se člověk i bál (část Asylum).

Garret mi připomíná na té první fotce Geralta (Zaklínač)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama